Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv internetu na vzdělávání
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
Využití ICT technologií ve výuce přírodopisu/biologie
Semencová, Barbora ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickým využitím informačních a komunikačních technologií ve výchovně-vzdělávacím procesu, a to především ve výuce přírodopisu a biologie. Je členěna na části teoretickou, výzkumnou a tvůrčí; teoretická část v úvodu vymezuje klíčové pojmy související s problematikou, dále mapuje vývoj vzdělávacích strategií v souvislosti s ICT, shrnuje a poukazuje na možné klady a zápory využívání digitálních technologií ve školním prostředí a přináší výčet vybraných způsobů, jak technologie prakticky využít při práci ve škole. Výzkumná část práce zpracovává názory a postoje českých učitelů přírodopisu či biologie na různých typech škol v otázkách využívání ICT technologií v zaměření na výše uvedené předměty. Výzkum proběhl formou dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 168 respondentů napříč Českou republikou. Tvůrčí část vychází z výsledků výzkumné části práce a představuje výukový program Virtuálně kolem školy, jenž sdružuje všechny podklady pro výuku konkrétního tématu - systematické biologie rostlin s využitím digitálních technologií. Tento program byl pilotně ověřen v listopadu 2019 ve spolupráci se základní školou Petra Strozziho v Praze.
Sociální sítě ve vzdělávání
Blahout, Jan ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Juříček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou online sociálních sítí a jejich praktickým využitím ve vzdělávání. První část se zabývá otázkou, jak sociální sítě mohou být nápomocny ve vzdělávání, analyzuje komunikaci jako klíčový aspekt v pedagogickém procesu. Teoretická část se také pokouší o definici online sociálních sítí s důrazem na vzdělávání, kde je několik z nich představeno společně s příklady jejich využití. Praktická část spočívá v implementaci jedné zvolené podnikové sociální sítě do reálné výuky kurzů Katedry systémové analýzy - pilotně na předmětech 4SA615 - Informační management a 4SA526 - Nová media a sociální sítě. Pro evaluaci je využito dotazníkového šetření, které podává informace o zpětné vazbě studentů na implementovaný projekt. Na základě této zpětné vazby jsou dále navržena doporučení, která by se mohla uplatnit ke zlepšení výuky v příštích semestrech. V nejlepším případě by závěr této diplomové práce mohl vést k samotnému zavedení sociální sítě na celou katedru, popřípadě školu.
Vliv internetu na vzdělávání
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
Sociální sítě ve vzdělávání
Suková, Lenka ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou online sociálních sítí a jejich použitím ve vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou základních celků. První část se nejdříve zabývá teorií vzdělávání; Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů jako základnímu kameni vzdělávání a následně novou vzdělávací teorií založenou na učení v sociálních sítích - konektivismem. Poté se práce soustředí na definici online sociálních sítí a představení několika nejznámějších sociálních sítí a příklady jejich využití v zahraniční i tuzemské školní praxi. Druhá část práce je zaměřena na praktické využití vybrané sociální sítě Wall.fm ve výuce předmětu Web 2.0 a sociální sítě na Vysoké škole ekonomické v Praze. Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi studenty předmětu týkající se zpětné vazby na sociální síť a názorů studentů na její použití v rámci výuky. Na základě vlastní analýzy a analýzy dotazníku autorka přináší doporučení a návrhy pro využití sítě v předmětu Web 2.0 a sociální sítě v následujících semestrech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.